Pomidorowe last minute – pesto trapanese

Powiedzcie mi proszę, że jeszcze aż tak się nie spóźniłam z przepisem na pomidory. Że jeszcze na straganach czekają na Was wielkie ilości czerwonych skarbów. Na mnie (mieszkam we Włoszech) czekają, więc czerwone pesto jeszcze robię.
Zwlekałam z wrzuceniem tego przepisu, bo chciałam rozwikłać zagadkę, jak naprawdę wyglądają busiate, z którymi pesto trapanese tradycyjnie się podaje. Nie rozwikłałam. Kiedyś wrócę do tematu i busiate zrobię. Na razie zjedzcie pesto z dowolnym krótkim makaronem – penne, casarecce, fusilli; może być on razowy.
Przepis pochodzi z książki ‚I tesori della cucina Siciliana -sapori mediterranei di ieri e di oggi’ (Leonardo Frusteri, Salvatore Fraterrigo, Alba Allotta, Paola Salerno). Autor przepisu proponuje podanie pesto z parmezanem. Tak naprawdę na Sycylii podadzą Wam je ze słoną ricottą. Koniecznie musicie wypróbować ten ser – starty na grubej tarce jest doskonały do wszelkich sosów na bazie pomidorów.
Warto w tym przepisie użyć oliwy dobrej  jakości. Nie takiej, która na etykietce ma napisane, że pochodzi z oliwek z Unii Europejskiej. Może być to oliwa, którą kupiliście na wakacjach od małego producenta, albo taka, która ma oznaczenie D.O.P. (jak wino) lub taka, która pochodzi z gospodarstwa ekologicznego – wybierzcie oliwę dobrą w smaku, którą wyprodukowano z dbałością.

Skoro pesto to pesto trapanese, to ja zwykle używam oliwy powstającej w okolicach Trapani – D.O.P. Valli Trapanesi.

pesto trapanese

 

Pesto trapanese

Porcja dla 4 osób

Składniki

500g dojrzałych pomidorów (ja zwykle używam podłóżnych pomidorów perini)
2 ząbki czosnku
100g migdałów
pęczek bazylii
1/2 szklanki oliwy z oliwek
sól morska

Przygotowanie

migdalyMigdały upraż na patelni. Pomidory sparz, obierz ze skórki i usuń nasiona, pokrój na grube kawałki.
Ja do przygotowania tego dania używam kubków blendera. W oryginale, autor przepisu robi to oczywiście w moździerzu.
Uprażone migdały zmiel grubo (mniej więcej jak na zdjęciu) z odrobiną soli morskiej.

Następnie włóż do kubka blendera pomidory, listki bazylii, sól i oliwę. Zmiel dokładnie. Dodaj migdały i wymieszaj. Podawaj z ulubionym makaronem, posypane słoną ricottą utartą na grubych oczkach tarki. Na 80-100 g makaronu potrzeba około 4 łyżek pesto.

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

