Dynia po raz drugi. Risotto – takie jak lubią Romeo i Julia

Może niektórzy bedą zaskoczeni tym, że przygotowując risotto po prostu ugotowałam ryż w bulionie zamiast dolewać go stopniowo. Otóż przepis pochodzi z Verony. W Veneto lubią ryż all’onda, czyli trochę bardziej rozgotowany niż al dente, i zdarza im się go gotować w sposób opisany poniżej. Również ze względu na upodobanie do ryżu all’onda do realizacji tej potrawy został użyty dość drobny ryż vialone nano, uprawiany w Veneto.
Jeśli chodzi o wino to użyłam Prosecco. Z tym samym winem podałam risotto. Świetny duet.

Skorzystałam z książki Mangiare di Stagione, przepis znajdziecie również w pozycji L’orto in Cucina. Na temat obu książek pisałam w tej notce. Książki wydawnictwa Slow Food Editore są dla mnie sprawdzonym źródłem wiedzy kulinarnej.

Risotto z dynią

Porcja dla 4 osób

Składniki

400g ryżu vialone nano
400g dyni (obranej i oczyszczonej z pestek)
2 szalotki
ząbek czosnku
gałązka rozmarynu
1,5l bulionu warzywnego
kieliszek białego wina
150g grana padano
masło
oliwa z oliwek
sól
pieprz
szczypta cukru
cynamon

Przygotowanie

Dynię pokrój w drobną kostkę, a szalotki jak najdrobniej, igły rozmarynu potnij na drobne kawałeczki. W garnku rozpuść trochę masła, dodaj oliwę z oliwek, przysmaż szalotkę i rozmaryn. Kiedy cebula będzie zeszklona, dodaj dynię – przypraw solą, pieprzem, cukrem i cynamonem, wlej wino i gotuj aż dynia będzie miękka. W zależności do gatunku dyni zajmie to 10-20 minut.

Zagotuj bulion, wrzuć do niego ryż, zamieszaj, przykryj i gotuj na średnim ogniu przez 15 minut. Kiedy ryż będzie gotowy wrzuć do niego dynię  i gotuj jeszcze przez 5 minut. Nałóż na talerze i posyp obficie utartym grana padano.

risotto con zucca

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Dynia po raz drugi. Risotto – takie jak lubią Romeo i Julia

  1. jula pisze:

    jak dla julii to dla mnie😉

Skomentuj

