Semifreddo – sukces kulinarny

W tym tygodniu byli u nas na kolacji goście – para Włochów. Przy deserze mąż powiedział do żony: ‚Poproś o przepis’. Dla mnie to znak, że naprawdę zachwyciło.

Semifreddo to takie mniej zmrożone lody, wykonanie tego deseru nie wymaga użycia maszynki do lodów. Ogólne zasady, jak robić semifreddo, znalazłam w książce ‚Cucchiaino d’argento’. Proporcje i składniki dopasowałam do swojego smaku. Użyłam mieszanki mrożonych owoców leśnych (maliny, jeżyny, jagody, czerwona porzeczka), mieszanka jest dość kwaśna, więc w przypadku innych owoców należałoby wziąć pod uwagę zmniejszenie ilości cukru.

Semifreddo z owoców leśnych

Porcja dla 4-6 osób (w zależności, jak duży kawałek przewidujemy na jedną osobę)

Składniki

200ml śmietany do ubijania
2 żółtka
90g cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
100g owoców leśnych – maliny, jeżyny, jagody, porzeczki (owoce mogą być mrożone, należy je rozmrozić wcześniej, zważyć po rozmrożeniu)

Przygotowanie

Do śmietany dodaj cukier waniliowy i 10g cukru (niepełna łyżka), ubij. Owoce utrzyj blenderem.

Żółtka wymieszaj dokładnie z pozostałym cukrem i podgrzewaj na parze ciagle mieszając (najlepiej trzepaczką balonikową), aż powstała masa stanie się gęsta i ciągnąca. Następnie ostudź masę ciągle mieszając.

Do bitej śmietany dodaj żółtka z cukrem oraz zmiksowane owoce, dokładnie wymieszaj.

Wlej do pojemniczka wyłożonego folią do żywności (to ułatwi wyciągnięcie deseru), możesz użyć jednorazowych aluminiowych pojemników, plastikowych lub szklanych – ważne, żeby nadawały się do zamrażania. Na tą porcję deseru potrzebny jest pojemnik wielkości 0,5l.

Wstaw do zamrażalnika przynajmniej na 4 godziny. Wyjmij na 10 minut przed podaniem. Podawaj pokrojone w plasterki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Desery i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Semifreddo – sukces kulinarny

  1. Kisiel pisze:

    Prezentuje się genialnie. Gdyby nie fakt, że popsuło mi się ogrzewanie i zamarzam to już bym je robiła🙂

    • cucinissima pisze:

      Ksiel, bardzo mi przykro z powodu Twojego ogrzewania…. a kuchenka i piekarnik działają? Bo u nas ogrzewanie nie jest włączone całą dobę i ak jest zbyt chłodno to ja intensywnie gotuje, a że mam salon z aneksem kuchennym to zaraz jest ciepło! Tylko semifreddo rzeczywiście nie specjalnie temperature podnosi…

  2. An-na pisze:

    Piękne, łatwe i wiem, że pyszne! Dzięki za inspirację🙂

    • cucinissima pisze:

      Witaj An-na! trudność jedna malutka jest – masa z żółtek i cukru jak stygnie robi się bardzo gęsta i trwardnieje, wystarczy o tym pamiętać, i najpier ubić śmietanę, utrzeć owoce i jak tylko masa bedzie chłodna połaczyć szybko wszytko. a poza tym to jedne z tych deserów, w którtych stosunek ilości wkłądu pracy do efektu jest bardzo korzystny!

  3. panti pisze:

    Przepsik cudny , prosty, i ten kolorek ..zapraszam serdecznie do Akcji Tęcza Smaków😀

    • cucinissima pisze:

      Witaj Panti! Dziękuje za zaproszenie. Widziałam akcje i żałowałam, że moje zieloniutkie tartra (poprzedni wpis) nie maja zdjęcia bez fonduty. I nie przyszło mi do głowy zgłosić, zgłosze na pewno. Pozdrawiam.

  4. smakowite.com pisze:

    Mmm, wygląda świetnie!

Skomentuj

