Liguryjskie pierwsze danie – część trzecia: i co zrobić teraz z pesto i trofiami

To trzecia i ostatnia część opowieści o makaronie z Ligurii.
W części pierwszej pisałam o tym, jak zrobić trofie – ja uwielbiam robić makaron w domu. W części drugiej – jak przygotować pesto. Tym razem opowiem o najlepszej moim zdaniem wersji makaronu z pesto.

Kiedy kolega z pracy, z pochodzenia genueńczyk, opowiadał mi o tym daniu, odniosłam się z dużą rezerwą do podawania makaronu z ziemniakami. Gdy w końcu je przygotowałam (wg wskazówek tego właśnie kolegi) byłam zaskoczona, że to aż takie dobre.

Trofie z pesto, fasolką i ziemniakami

Porcja dla 2 osób

Składniki

200g świeżych trofii (połowa porcji z przepisu pod tym linkiem)
4 łyżki pesto (cała porcja przepisu pod tym linkiem )
2 ziemniaki
2 garście fasolki szparagowej zielonej
sól

Przygotowanie

Obierz ziemniaki i pokrój w kostkę, fasolkę obierz i pokrój na 3 części każdą. Do gotującej się wody (osolonej) wrzuć ziemniaki (najlepiej to zrobić tak, żeby nie przerwać wrzenia) – gotuj 5 minut, dorzuć fasolkę – gotuj 5 minut. Wrzuć makaron – gotuj 5 minut.

Jeśli masz makaron, który potrzebuje dłuższego gotowania, to wrzuć go wcześniej (np. po 2 a nie 5 minutach od wrzucenia fasolki). Do miski nałóż pesto, wrzuć odcedzony makaron z fasolką i ziemniakami. Wymieszaj.
Można dodać jeszcze sera (pecorino lub parmezanu) i oliwy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Liguryjskie pierwsze danie – część trzecia: i co zrobić teraz z pesto i trofiami

  1. Angie pisze:

    Nie jadłam makaronu z ziemniakami…fakt wydaje się dziwne, ale strasznie intrygujące jak to może smakować…trzeba przetestować!

Skomentuj

