Caprese – ach jak ty pięknie opowiadasz o mozzarelli

Włosi bardzo lubią, kiedy chwali się kuchnię ich kraju. Kilka lat temu przebywałam dłuższy okres w Rzymie. Rzecz jasna koledzy w biurze pytali, czy mi smakuje włoska kuchnia. Opowiedziałam kiedyś, jak bardzo smakuje mi prawdziwa mozzarella z mleka bawolego, jaki ma niepowtarzalny smak i jakie to dla mnie było przeżycie kulinarne spróbować ją pierwszy raz, i jakie to cudowne połączenie z bazylią i pomidorem… Usłyszałam potem kilkakrotnie, ‚ach, jak ty …………………………………………………………………pięknie opowiadasz o mozzarelli…’

.
Caprese – antipasto

Porcja dla 4 osób (jeśli rzeczywiście ma to być tylko antipasto)

Składniki

2 kule mozzarelli z mleka bawolego, każda o masie około pół kg
2 duże pomidory
kilkanaście listków bazylii
oliwa z oliwek
sól

Przygotowanie

Pokrój mozzarellę i pomidory w plasterki. Układaj na talerzu na przemian plasterki mozzarelli i pomidorów i listki bazylli, polej oliwą z oliwek, możesz posolić do smaku. Podawaj z pieczywem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Antipasti i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Caprese – ach jak ty pięknie opowiadasz o mozzarelli

  1. Kimi pisze:

    Bardzo lubię takie połączenie🙂 Proste a pyszne🙂 Do tego dobra oliwa i świeże pieczywko, mniam mniam, narobiłaś mi smaka🙂

  2. cucinissima pisze:

    Pyszne świeże pieczywko jadłam dziś – razowe własnej produkcji.

  3. Pingback: Zimowe caprese – mozzarella z pomarańczą | Cucinissima

  4. Pingback: Zimowe caprese – mozzarella z pomarańczą | Cucinissima

Skomentuj

