Orecchiette z ziołami

Kiedy już udało się zrobić własnoręcznie orecchiette, należy je z czymś podać. Jako że makaron domowy jest pyszny sam w sobie i chodzi o to, żeby dobrze poczuć jego smak, proponuję bardzo prosty przepis.

Przepis znalazłam na stronie Giallo Zafferano.

.

Orecchiette z ziołami

Porcja dla 4 osób

Składniki

Około 400g domowych orecchiette (jak je przygotować możesz przeczytać w przepisie orechiette domowe)
120g masła o temperaturze pokojowej
2 łyżki posiekanego szczypiorku
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki posiekanego świeżego tymianku
3 łyżki utartego pecorino lub parmezanu lub grana padano lub innego twardego sera
sól
pieprz

Przygotowanie

Pietruszkę, szczypiorek i tymianek drobno posiekaj. Masło pokrój na kawałeczki i wrzuć do miski, rozgnieć widelcem aż uzyskasz kremową masę, dodaj sól i pieprz, wrzuć posiekane zioła i dokładnie wymieszaj. Orecchiette ugotuj w osolonej wodzie, odcedź i wrzuć do miski z masłem i ziołami. Dokładnie wymieszaj, dodaj pecorino, wymieszaj, podawaj.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Orecchiette z ziołami

  1. Silvia_pl pisze:

    Kurcze, jak to się stało?! Ja uwielbiam serwis Giallo zafferano i czytam La cucina italiana – jak tylko uda mi się zdobyc jakiś numer. Oglądam też Cotto e mangiato – niektóre przepisy też są super.
    Natomiast Twój blog rewelacyjny! Zazdroszczę Ci , że możesz mieszkać w słonecznej Italii, gdzie wszystko smakuje o niebo lepiej…i te świeże produkty…ach…!
    Dodaję TWÓJ BLOG do ulubionych!

  2. cucinissima pisze:

    Sylvio! Stało się to tak, że na dobre strony z przepisami (zafferano) i na ciekawe gazety dotyczące kuchni (La Cucina Italiana) po pewnym czasie każdy trafi. Może za jakiś czas powiem tak i o moim blogu – ha ha.

    Cieszę się, że trafiłaś na mój blog i że Ci się podoba. Ja w wolnej chwili poczytam i Twój. I obiecję się poprawić i coś zamieścić, ale tak się rozkręciłam z gotowaniem, że nie nadążam tego opisywać.

    Z wyboru nie mam telwizora, więc nic o programach kulinarnych nie wiem….
    La Cucina Italiana ma swoją stronę, gdzie można znaleźć dużo przepisów.
    Polecam też bardzo stronę Cucchiaio d’Argento. Dostałam ostatnio dwie książki z serii srebrnej łyżeczki, są na prawdę fantastyczne. Na stronie nie ma wszytkich przewpisów, ale kilka fajnych rzeczy stamtąd ugotowałam (zanim dostałam książki).

  3. Qualietta pisze:

    Ciao! Trafiłam tu poprzez „Mikser kulinarny”. Zwróciłam uwagę na nazwę bloga, zajrzałam i przepadłam. To miejsce dla mnie! Sama jestem wielbicielką Italii, więc będę tu stałym gościem. Pozdrawiam.

  4. cucinissima pisze:

    Witaj Qualietta! ciesze się, że Ci się u mnie podoba.
    A ja obiecuję się poprawić i dodać nowe wpisy, bo mam osttnio niesamoiwtą wene w kuchni tylko …… już na opisywanie tego na blogu weny brakuje🙂

Skomentuj

