Germinus, Gesminus, Marigosos, Bianchini, Suspiros, Bianchinus, Biancheddus

Ciasteczka pochodzą z Sardyni i znane są tam pod niesamowitą ilością nazw, najczęstsza to bianchini. Ja jednak przywiązana jestem do nazwy germinus (gesminus), bo tak nazywała je Francesca, która udostępniła mi przepis.

Są słodkie, pyszne i delikatne, koniecznie je wypróbujcie!
Ringrazio tantissimo la mia amica Francesca e sua mama per la ricetta. .

Germinus

Składniki

4 białka
400g cukru pudru
400g posiekanych migdałów

Przygotowanie

Ubij białka, dodaj cukier puder i ubijaj…. przez godzinę. Tak było napisane w oryginalnym przepisie, który podała mi Francesca. Ja mam bardzo mocny mikser i ubijam najdłużej 30 minut.
Dodaj posiekane migdały, delikatnie wymieszaj.
Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia. Formuj łyżeczką germinus i układaj na blaszce.
Piecz 15 minut w temperaturze 100°C.


Ten wpis został opublikowany w kategorii Wypieki i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Germinus, Gesminus, Marigosos, Bianchini, Suspiros, Bianchinus, Biancheddus

  1. witaminkaa pisze:

    Muszą się rozpływać w ustach:)

  2. cucinissima pisze:

    Tak właśnie jest!

Skomentuj

