Królik all’ischitana… alla napoletana… alla cubana

Oryginalny przepis nosi tytuł ‚coniglio all’ischitana’ czyli królik po ischiańsku (z wyspy Ischia) i pochodzi z książki ‚Menu Napoletani’. Wersja, którą znajdziecie poniżej, jest po modyfikacjach, jakich dokonała moja koleżanka z Kuby, która przez 10 lat mieszkała w Neapolu. Pierwszy raz to znakomite danie jadłam u niej. Pożyczyła mi książkę z przepisem i udzieliła wskazówek, jak mam ugotować królika, żeby smakował tak, jak u niej w domu.

Poniżej znajdziecie opis przygotowania kompletnego obiadu. Pierwsze danie – bucatini przyprawione sosem, który powstaje podczas pieczenia królika, i drugie danie – królik.

Jeśli ktoś miałby ochotę podać królika na drugie danie, ale tak jak się to robi w Polsce, to proponuję podawać na przykład z gotowaną marchewką pokrojoną w kostkę i  z gotowanymi ziemniakami, polanymi sosem spod królika.

Ringrazio tantissimo la mia amica Yusleidy per la ricetta.

Obiad z królikiem all’ischitana w roli głównej

Porcja dla 4 osób

część I: drugie danie – królik all’ischitana

Składniki

królik (lub jego część) pokrojony na kawałki 0,7 – 1kg
około 10 malutkich pomidorków
2 ząbki czosnku
1 papryczka peperoncino
około 100ml oliwy z oliwek
kieliszek białego wytrawnego wina
…………………………………..sól

Przygotowanie

Kawałki królika wrzuć na rozgrzana oliwę i podsmaż krótko z obu stron (tyle, żeby mięso nie wyglądało na surowe).
.
.
.
.
Zdejmij królika z patelni, wrzuć obrane ząbki czosnku i peperoncino, podsmaż około 5 minut.
Włóż ponownie królika na patelnię, polej połową białego wina, odparuj, odwróć na drugą stronę, polej resztą wina, odparuj.
.

Wrzuć na patelnię umyte i przekrojone na połówki pomidorki, posól, przykryj. Gotuj na malutkim ogniu przez 2 godziny, w połowie gotowania można odwrócić mięso na drugą stronę.
.
.
.

część II: pierwsze danie – bucatini z sosem spod królika i parmezanem

Składniki

320g makaronu bucatini (ewentualnie spaghetti)
kilka łyżek tartego parmezanu lub pecorino (w zależności, który ser jest pod ręką lub który jest ulubiony)

Przygotowanie

Makaron ugotuj w osolonej wodzie. Odcedź, przełóż do miski, polej sosem, który powstał podczas gotowania królika, wymieszaj. Podawaj. Do smaku można posypać tartym parmezanem lub pecorino.


Ten wpis został opublikowany w kategorii Drugie dania, Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

9 odpowiedzi na „Królik all’ischitana… alla napoletana… alla cubana

  1. Agna pisze:

    Znalazłam sklep z mięsem, w którym czasem można kupić królika i zawsze spoglądałam na to mięso z „pewną nieśmiałością” Dziękuję za przepis!! Na pewno skorzystam:)

  2. cucinissima pisze:

    Poza tym, ze królik poytrzebuje gotować się 2 godziny (ale nie musisz już wtedy nad nim stać), przepis jest bardzo prosty.
    Daj znać czy Ci smakowało!

  3. lashqueen pisze:

    Kocham to mięso i mam ochotę zrobić wszystkie możliwe przepisy z nim. Do tej pory najbardziej przypadł mi do gustu po liguryjsku (z oliwkami i orzeszkami pinii), ale też po prostu duszony z ziołami i z ziemniakami.
    Aż dwie godziny trzeba go gotować do tego przepisu? Ja zawsze max. godzinę trzymam królika na ogniu.
    Pozdrawiam!

    • cucinissima pisze:

      Ja też pokochałam mięso z królika. Jeśli chodzi o te 2 godziny to tak sugerowała książka i tak robi moja koleżanka, która mnie królikiem poczęstowała. Co do mięsa nie potrafię powiedzieć, czy wystarczy krócej, bo dopiero parę razy zrobiłam królika i za każdym razem 2 godziny; natomiast ten sos, który się tworzy w trakcie gotowania, po godzinie jest jeszcze taki blady i chyba mało aromatyczny.
      Znajdę u Ciebie na blogu przepisy na królika po liguryjsku? już biegnę szukać, skoro mówisz, że dobry !!!

  4. laura pisze:

    uwielbiam królika… w każdym wydaniu….

  5. Pingback: Dwudaniowy włoski obiad z perliczką w roli głównej | Cucinissima

  6. santora pisze:

    właśnie wróciłam z wakacji z wyspy Ischia, właściciel hotelu Włoch, przygotował królika właśnie w taki sam sposób jak powyżej….był przepyszny!:)

  7. Pingback: Wyspa Ischia, Kampania. Najsłynniejsze naturalne spa we Włoszech i pyszny królik po ischiańsku | italiapozaszlakiem

Skomentuj

