Wielkanoc

Moja mama pochodzi z Poznania. W Wielkopolsce, w wielkanocnym koszyczku musi znaleźć się obowiązkowo baranek z masła. Do zrobienia go potrzeba specjalnej drewnianej foremki. Przy okazji wizyty w Poznaniu chciałam taką kupić. Usłyszałam od mamy, że teraz już dobrych foremek nie robią i najlepsza jest foremka używana, która ma już kilka lat (znaczy pochodzi z czasów, kiedy foremki do baranków były lepsze). Mama rzecz jasna ze swoją rozstać się nie chciała, siostra też chyba na jej foremkę dybie…. Babci foremka została już komuś ofiarowana. Przy rozmowie o foremce była ciocia Hania. Kiedy odwiedziłam ciocię dostałam jej foremkę! Prawdziwy skarb! Cioci raz jeszcze dziękuję, a Wam wszystkim życzę Wesołych Świąt.

Mój pierwszy osobiście zrobiony maślany baranek jest na zdjęciu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Od autora i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Wielkanoc

  1. Ciocia Hania z Poznania pisze:

    Baranek istotnie jak każdy wielkanocny smakołyk ładny i apetyczny. Aczkolwiek ta perspektywa z lotu ptaka i na białym tle talerza trochę zaciera jego urok.
    Cieszymy się że ten mały i symboliczny kawałek Wielkopolski jest z Wami a to tak jak i my byśmy tam byli.
    Zdrowych, pogodnych i wesołych świat.

  2. cucinissima pisze:

    Chcialam, zeby choragiewke tez bylo widac. Zobaczylam Cioci zdjecie. Wasz baranek to arcydzielo! Zreszta, widomo, reka artystki.

  3. czarnatrufla pisze:

    Cucinissimo, dobrego świątecznego wieczoru.
    Mój tata pochodził z Wielkopolski🙂
    Wróciłam z Italii z cudownym nabytkiem – zbiorem przepisów na rozmaite potrawy warzywne wydanym pod egidą „Cucina Italia”. Staram się właśnie tłumaczyć receptury. A te zdjęcia – od samego oglądania robię się głodna.

  4. cucinissima pisze:

    Czarna Truflo,
    dziękuję i wzajemnie!
    Wiem o jakiej książce mówisz, dobry nabytek! To będę do Ciebie zagdlądać, żeby zobaczyć jak Ci idzie z recepturami.

Skomentuj

