Zielone kluski

To jeden z tych przepisów, w przypadku których pomijając mały szczegół nie jesteśmy w stanie uzyskać dobrego rezultatu. W tym przypadku tym małym szczegółem jest… obtoczenie uformowanej kluski w mące. Dzięki temu uzyskujemy gnocchi, a nie zupę szpinakową.

Wbrew pozorom, gnocchi jest dużo łatwiej przyrządzić ze świeżego szpinaku.

Gnocchi szpinakowe

Porcja dla 4 osób

Składniki

1/2 kg liści świeżego szpinaku lub około 300g mrożonego
250g ricotty
1 żółtko
1/2 łyżeczki gałki muszkatałowej
Pieprz
Sól
Mąka
Masło
Kilka listków szałwi
Składniki potrzebne do przygotowania sosu pomidorowego
Tarty parmezan

Wykonanie

Sos pomidorowy najlepiej przygotuj wcześniej.

Szpinak ugotuj w osolonej wodzie (od momentu, jak woda się zagotuje, gotuj kilka minut). Odcedź go, ostudź, wyciśnij i drobno posiekaj. Wymieszaj szpinak z ricottą, żółtkiem, przypraw gałką muszkatałową, solą i pieprzem.
.
Łyżeczką nabieraj ciasto.

.

.

Formuj gnocchi, obtaczaj jak dokładnie w mące.

.

.

Układaj na talerzu wysypanym maką.
.

.

.

Gotowe gnocchi wrzuć do gotującej osolonej wody, kiedy wypłyną poczekaj aż woda się zagotuje, odcedź kluski.

.Jeśli używasz mrożonego szpinaku, rozmroź go i postaraj się pozbawić go wody.  Wymieszaj z ricottą, żółtkiem, przyprawami i formuj gnocchi, jak opisano powyżej. Gnocchi z mrożonego szpinaku nie mogą zbyt długo oczekiwać na gotowanie – wycieka z nich woda, która moczy mąkę, gnocchi przylepiają się do talerza, otoczka z mąki się przerywa i kluski rozpadają się w trakcie gotowania. Idealnie byłoby więc formować je, obtaczać w mące i od razu wrzucać do gotującej wody.

Rozpuść masło, podsmaż na maśle listki szałwi, żeby masło nabrało aromatu.

Kluski wymieszaj z masłem, a następnie z sosem pomidorowym. Możesz też położyć kluski na talerzu, polać masłem, potem sosem.

Można posypać tartym parmezanem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Zielone kluski

  1. Kimi pisze:

    Brzmi super, muszę wypróbować. Bardzo lubię świeży szpinak🙂

  2. cucinissima pisze:

    To bardzo smaczne kluski, ja robiłam metodą prób i błędów, jak już odkryłam jak je zrobić, byłam przeszczęśliwa. Odkąd zobaczyłam o ile łatwiej robić gniocchi ze świeżego szpinaku jestem jeszcze szczęśliwsza. Mam nadzieję, że Ciebie robienie ich będzie równie bawić🙂

  3. akismet-3f2905a4184c6082abca9fdd009951b1 pisze:

    Na pewno wypróbuję🙂 Jadłam gniocchi szpinakowe w Mediolanie i były bardzo dobre!

  4. dormeza pisze:

    A ja mam ambicję wypróbować wszystkie Twoje przepisy🙂 Póki co, mam dla Ciebie małą niespodziankę na swoim blogu. Jeśli uznasz, że nie lubisz takich łańcuszków, to się nie obrażę i nadal będę do Ciebie zaglądać.

    • cucinissima pisze:

      Jak już wiesz z Twojego bloga, wkońcu trafiłam informacje o wyróżnieniu, które mi przyznałaś. ‚Odspamowałam’ też Twoje wpisy🙂 Ponieważ z braku czasu i nawału spraw, nie czytam ostatnio dużo blogów łańcuszek przerywam. Niemniej czuję się Twoim wyróżnieniem zaszczycona.
      Mam nadzieję, że wypróbowywanie przepisów sprawi Ci wiele radości!

Skomentuj

