Prosto, smacznie, efektownie – makaron z masłem i rozmarynem

Byli na kolacji znajomi, dla utrudnienia… Włosi. Chciałam błysnąć drugim daniem (owszem smakowało),  a na pierwsze zrobić cokolwiek, byle lekkiego. Jak się domyślacie, właśnie pierwsze danie wzbudziło zachwyt. Koleżanka – włoska pani domu ze sporym doświadczeniem w gotowaniu, poprosiła mnie o przepis.
Uznałam to za sukces.

Gotując inspirowałam się przepisem z miesięcznika Cucina Italiana.

Makaron z masłem i rozmarynem

Porcja dla 4 osób

Składniki

400g makaronu – najlepiej tagliatelle lub fettuccine zrobione własnoręcznie (przepis znajdziesz pod tym linkiem) bądź kupione świeże – ja kupiłam świeże tagliatelle
Ząbek czosnku
80g masła
Łyżka mleka
Utarty ser pecorino
Rozmaryn
Oliwa
Pieprz

Przygotowanie

Zagotuj wodę i ugotuj makaron.
Na patelni rozpuść masło, wrzuć ząbek czosnku i garść szpilek rozmarynu, nalej łyżkę mleka i obficie posyp pieprzem. Przysmaż chwilę. Wyjmij czosnek.
Wrzuć na patelnię ugotowany makaron i wymieszaj.
Całość podawaj posypaną pecorino.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pierwsze dania i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Prosto, smacznie, efektownie – makaron z masłem i rozmarynem

  1. mela pisze:

    trzeba było zrobić schabowego z kapustą:P

  2. mela pisze:

    zrobię to sobie bo upolowałam rozmaryn! a nie zawsze się udaje. czy zamiast tego pecorino bo przecież mieszkam na zadupiu:) mogę użyć oscypka?

    • cucinissima pisze:

      Jak były u mnie Juska i Ola to też zrobiłam to danie, postawiłam pecorino na stole i…. zapomniałam powiedzieć żeby sobie posypali wszyscy. Bez pecorino też było dobre. Starty parmezan (to chyba w każdym sklepie jest w Polsce) czy grana padano też będzie ok. Oscypek jak go troche przetrzymasz i stwardnieje to też się nada (chodzi o to, zeby ser był twardy), taki jak jest w Polsce ‚ser salami’ bywa twardy i słony, to też by się nadał.

  3. Joanna pisze:

    Prosty, rewelacyjny przepis.
    Świerze zioła mają cudny zapach i smak.
    Ja dodała również rzeżuchy🙂

  4. bizuterialucynaoslislok pisze:

    Ja uwielbiam podobne, tyle że ze świeżą szałwią. Lubię czosnek, więc dodaję go sporo i nie usuwam, a zamiast masła używam oliwy (nie dodaję mleka). Pyyycha! Czasem, jak wpadnę w trans, to potrafię jeść to danie przez kilka dni pod rząd🙂

Skomentuj

