Ciasto z orzechami laskowymi

To taki przepis, który od bardzo dawna jest w moim repertuarze i o którym ostatnio zapomniałam (brak okrągłej blaszki po przeprowadzce zrobił swoje). Dawniej robiłam go w swojej wersji z orzechami włoskimi. W tym tygodniu spróbowałam z laskowymi jak napisano w oryginale. Przepis pochodzi z zeszytu Kulinarny atlas świata (kuchnia włoska), które kiedyś można było dostać wraz z Gazeta Wyborczą.

Ciasto orzechowe

Składniki:

180g orzechów laskowych (już obłupanych ze skorupek i obranych z brązowych skórek)
3 jajka
120g (pół kostki) masła
180g cukru
skórka otarta z jednej cytryny (jak nie lubisz skórki cytrynowej możesz dodać kilka kropli aromatu cytrynowego)
4 łyżeczki proszku do pieczenia
250g mąki pszennej
1 łyżka oliwy
150ml mleka

Przygotowanie:

Orzechy zmiel w młynku lub drobniutko posiekaj lub zawiń w ściereczkę i ‚rozwałkuj’ wałkiem (ja robię w ten sposób, bo nie mam w czym zmielić, a siekać mi się nie chce).
Do miski wbij jajka, ucieraj mikserem kolejno dodając masło (w temperaturze pokojowej, nie prosto z lodówki), cukier, skórkę z cytryny, proszek do pieczenia, mąkę. Potem wrzuć rozdrobnione orzechy, wlej oliwę i mleko, wymieszaj – powinno się uzyskać masę o gumowatej konsystencji.
Tortownicę wysmaruj masłem i obsyp bułka tartą lub kaszką manną. Wlej ciasto. Piecz w temperaturze 150-180°C, około 40/50 minut. Ciasto jest upieczone kiedy z wierzchu jest lekko zarumienione, a wetknięta w nie wykałaczka (zapałka) wychodzi sucha.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wypieki. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Ciasto z orzechami laskowymi

  1. Moni pisze:

    Hej Madzia, wygląda pysznie, spróbuję zrobić :))))

  2. cucinissima pisze:

    Monia, jak już posiekasz orzechy to ciasto wogóle nie jest czasochłonne. Prócz tego, że ładnie wygląda jest na prawdę pyszne.

  3. Ilona pisze:

    Dawno nic nie piekłam i szukając przepisu w internecie bałam się kulinarnej porażki. I znalazłam Pani stronę. Z zaciekawieniem przeczytała przepis i zaryzykowałam :) Ciasto wyszło mi świetnie! Bardzo dziękuję za super przepis!!! I bardzo fajny blog!!! Pozdrawiam

    • cucinissima pisze:

      Pani Ilono! witam na moim blogu.
      Ciesze sie, ze ciasto sie udalo. Wszytkie przepisy, ktore zamieszczam testuja sama, czesto kilkakrotnie. Niektore, tak jak to ciasto, pochodza ze zbiorow przepisow powtarzanych od kliku lat.
      A Kulinarny Atlas świata z Gazety Wyborczej (we wstepie zazanczylam, ze przepis stamtad) byl udanym wyborem przepisow, i wszytko co stamtad przygotowalam wyszlo swietnie.

  4. Monika pisze:

    moje właśnie się piecze;) z niecierpliwością czekam na rezultat:)

  5. kasia pisze:

    A czy można również wykorzystać orzechy włoskie w tym przepisie ?

Dodaj komentarz

